Post

Rzetelna rachunkowość i księgowość podstawą każdego przedsiębiorstwa

Wydawać by się mogło, że o sukcesie lub porażce każdej firmy decyduje przede wszystkim kadra sprzedażowa i zarządzająca. Na pytanie o znaczenie i rolę działu księgowości w działalności firmy, wiele osób z uśmiechem odpowiada, że jest on odpowiedzialny jedynie za rozliczanie zobowiązań podatkowych firmy. Nie ma nic bardziej mylnego! Aby właściciele firm mogli podejmować właściwe decyzje biznesowe, niezbędne jest rzetelne prowadzenie księgowości.

Wymogi prawne i potrzeby firmy

Działy księgowości lub biura rachunkowe współpracujące z firmą są odpowiedzialne za prowadzenie księgowości zgodnie z przepisami prawa. Specjaliści od księgowości ułatwiają właścicielom firm uniknięcie zamieszania związanego z ciągle zmieniającymi się przepisami podatkowymi i ubezpieczeniowymi. Oczywiste jest, że to tylko jedna część pracy księgowych. Potrafią oni przedstawić rzeczywistą sytuację finansową firmy, dokonując rzetelnych obliczeń i generując raporty. Ułatwiają kierownictwu podejmowanie świadomych decyzji, a nie poleganie na domysłach czy intuicji. Bez skrupulatnie prowadzonej księgowości firma nie byłaby w stanie realizować swoich zadań i rozwijać się. Musi wiedzieć, co przynosi jej najwięcej pieniędzy i gdzie powinna szukać oszczędności.

Wsparcie z innych działów

Działom księgowości i biurom rachunkowym często zarzuca się, że nie wiedzą wystarczająco dużo o produktach i usługach firmy, ponieważ nie mają z nimi do czynienia na co dzień. Jest to również nieprawda. To właśnie księgowi dostarczają danych potrzebnych do kalkulacji ofert dla klientów czy tworzenia strategii marketingowych dla przyszłych produktów. Obsługa księgowa firmy może być cennym narzędziem wsparcia, dzięki któremu wszystkie działy mogą skupić się na swoich zadaniach. Doświadczone biura rachunkowe mogą nie tylko prowadzić księgowość zgodnie z prawem i wymaganiami klienta, ale także zaproponować innowacyjne rozwiązania, które usprawnią działanie firmy. Dobry księgowy to prawdziwy skarb, jak mówi się od wielu lat.

Więcej na temat rachunkowości i księgowości przeczytasz na https://maika.com.pl/

księgowość

Pięć cech dobrych księgowych

Jak rozpoznać, czy księgowy jest specjalistą w swojej dziedzinie? W dzisiejszym wpisie przedstawimy pięć cech, które powinni posiadać profesjonaliści.

1. Bogate doświadczenie

Aby zostać księgowym, trzeba mieć dobre wykształcenie. Aby być dobrym księgowym, trzeba mieć pewne doświadczenie i pracować z różnymi klientami. Dobry księgowy może zaoferować nowe rozwiązania dla swoich klientów i zarządzać ich finansami tak, aby nie musieli się martwić o kontrole podatkowe.

2. Umiejętność współpracy

Dobry księgowy musi być komunikatywny i kulturalny. Jego/jej obowiązki często zależą od współpracy z innymi księgowymi, pracownikami, zarządem, władzami i klientami. Dobry księgowy będzie potrafił współpracować z innymi i tworzyć przepływ informacji, który bezpośrednio wpływa na sukces firmy.

3. Lojalność wobec klienta

Prowadzenie księgowości wymaga dowiedzenia się wiele o firmie. Księgowa, która jest godna zaufania i lojalna wobec swojego klienta powinna być dyskretna. Musi być lojalna wobec swojego klienta i co najważniejsze uczciwa.

4. Elastyczność i organizacja pracy

Księgowa może być cennym wsparciem dla wielu działów w firmie. Powinna umieć zorganizować swoją pracę tak, aby mogła pomóc każdemu, kto o to poprosi. Oczekuje się od niej elastyczności i odporności na nowe sytuacje.

5. Ambicja i chęć rozwoju

Pracownik, który się nie rozwija, to w gruncie rzeczy regres. Jest to szczególnie prawdziwe w dziedzinie księgowości, gdzie prawo ciągle się zmienia. Księgowa, która chętnie uczestniczy w szkoleniach branżowych, doskonali swoje umiejętności, czy nadąża za postępem technologicznym, to dobra księgowa. Profesjonalna księgowa może mieć znaczący wpływ na rozwój firmy. Jej kreatywność i zdolność do oferowania nowych pomysłów może mieć duże znaczenie dla sukcesu firmy.