Post

COVID-19: skierowane do ludzi wytyczne dla prawników i liderów

Axiom dostał się do biznesu pracy zdalnej, zanim naprawdę taki istniał. Od 20 lat uczymy się, doskonalimy i dzielimy się rzeczami, które sprawiają, że pracownicy zdalni dobrze pracują. Wszystkie oczywiste wskazówki są słuszne (np. komunikacja powinna być częsta i jasna, cele powinny być zgodne, a konfiguracja telefonów i technologii musi działać).

Ale chyba wszyscy o tym wiedzą, więc nie będę o tym tutaj pisał. 

Zamiast tego, zamierzam zaoferować kilka praktycznych i ukierunkowanych na ludzi wskazówek w chwili, gdy życie osobiste i zawodowe prawników jest podtrzymywane. Dotyczy to liderów w kancelariach prawnych, działów wewnętrznych, prawników będących klientami, prawników, którzy obsługują tych klientów, a także szerszego wszechświata sprzymierzonych prawników i specjalistów ds. zgodności wspierających przedsiębiorstwa, bez względu na to, gdzie się znajdują.   

  1. Przejrzystość: Ustalić ludzkie i realne oczekiwania dotyczące tego, co to znaczy pracować teraz w domu. Jak większość innych prawników, bardzo boli mnie rozmowa konferencyjna, aby uchronić uczestników przed hałasem i rozproszeniem uwagi w mojej przestrzeni. Widziałem wielu prawników, którzy uważali ten rodzaj ekranowania za znacznie bardziej stresujący niż to, przed czym starają się chronić swoich kolegów. Psy szczekają, dzieci płaczą, nastolatki krzyczą, a małżonkowie i partnerzy nie zawsze wiedzą, że jesteś na linii. Telefony stacjonarne, jeśli jeszcze je masz, zadzwoń. Uzgodnijmy jako zawód, że te rozpraszanie uwagi będzie teraz wymawiane przy zamkniętych szkołach i zamkniętych biurach, i ustalmy, że nikt nie musi dziś tego ukrywać. Bądźcie szczerzy w kwestii zakłóceń, które mogą wysyłać sygnały rozpraszające uwagę, ale nie są prawdziwe. Jeśli potrzebujesz trochę elastyczności w pewnych momentach, oknach lub całych dniach, zawołaj to. Jeśli jesteś przywódcą, sprawisz, że twój zespół będzie czuł się komfortowo, robiąc to samo. To oczywista rada dla osób z doświadczeniem przywódczym, ale nie każdy lider w prawie ma za sobą lata faktycznego prowadzenia.
  2. Empatia: Bądź na bieżąco z zakłóceniami, które mają wpływ na Twój zespół w tym momencie, i głośno o tym z ludźmi, którym ufasz, że będziesz przewodził. Wiele firm opublikowało świetne wskazówki dla klientów zewnętrznych i wewnętrznych na temat litanii wyzwań i zagrożeń związanych z COVID-em, ale jeszcze nie wydały tego rodzaju głośnego oświadczenia o wpływie na swoich pracowników. Czy zdajesz sobie sprawę z niepewności i wątpliwości, z jakimi mogą się zetknąć, ale wahasz się przed ich wokalizacją? Projekcja stałości w burzliwych morzach jest fundamentalną cechą prawnika. Szukaj ludzi, którzy maskują wpływ na swoje życie i docierają do nich w sposób, który działa. Prawnik, który czuje się wspierany i połączony, jest o wiele bardziej skuteczny i produktywny niż ten, który tego nie robi. Wychodzą ponad i ponad, ciągle i ciągle. Potwierdzają to dane i nasze własne doświadczenia z ponad tysiącami zaangażowań prawniczych.
  3. Łączność: Upewnij się, że Twoi ludzie czują i utrzymują prawdziwy związek z misją Twojej firmy lub firmy, a co ważniejsze, ze sobą nawzajem. Mitem jest to, że stała fizyczna bliskość jest powiązana z łącznością. Istnieją firmy i zespoły, w których fizyczna obecność jest wymagana, jak np. organizacje produktowe, które poruszają się z prędkością błyskawicy i wymagają interakcji w czasie rzeczywistym oraz fizycznej kontroli. Ale myślę, że wkrótce odkryjemy, że w momentach, w których fizyczna obecność nie jest możliwa, połączenie może się rozwijać. Nawet w obecnym klimacie, praca na odległość umożliwia autonomię, a autonomia jest bezpośrednio związana z satysfakcją z pracy i poczuciem więzi. Dobra technologia oczywiście pomaga. Oprogramowanie do wideokonferencji jest obecnie tak zaawansowane technicznie, że może czuć się nie do odróżnienia od magii, a narzędzia do współpracy, takie jak Slack i Skype, są wszędzie. Podstawowe wersje tych rzeczy często nie są drogie, a czasami są wbudowane w pakiety technologiczne, które większość większych firm już posiada.

Czas pokaże, czy wyzwalane przez wirusy zmiany w sposobie pracy będą trwały i czy to, co stanie się potem, przyniesie bardziej trwałą zmianę w podejściu do pracy zdalnej. Tak czy inaczej, myślę, że ważne jest, aby zauważyć, że to, co sprawia, że ludzie są dobrzy w swojej pracy - i zadowoleni z niej - nigdy nie zmieni się tak naprawdę. Czy czują się wspierani? Czy czują się związani? Czy mają umiejętności i narzędzia, których potrzebują do wykonywania swojej pracy? 

W ciągu dziesięciu lat pracy w Axiomie widziałem tysiące zdalnych spotkań, na które odpowiedzi były zdecydowanie "tak".